با خوردن بادام نیمه سنگی به فضا سفر کنید

بادام نیمه سنگی یک آجیل درختی بومی منطقه مدیترانه است. از نظر تاریخی، درختان بادام به صورت وحشی در آنجا رشد می کردند و بعداً در اوایل 3000 سال قبل از میلاد مسیح کشت شدند.

حتی در کتاب اول کتاب مقدس، پیدایش، بادام به عنوان غذای ارزشمندی که به عنوان هدیه داده می شود، ذکر شده است.

قسمت خوراکی بادام در واقع دانه ای از دروپه است، میوه ای که پوسته بیرونی و لایه های پوسته آن معمولاً خورده نمی شود. پس از استخراج دانه بادام، پوسته و پوسته آن اغلب برای خوراک دام و بستر استفاده می شود.

ویتامین E
چربی های تک غیر اشباع
فیبر
بیوتین
مواد معدنی: کلسیم، فسفر، منیزیم
مواد معدنی کمیاب: مس
فیتونوترینت ها، به ویژه فلاونوئیدها، استرول های گیاهی، اسیدهای فنولیک

بادام نیمه سنگی
یک وعده بادام معادل یک اونس، حدود 23 بادام یا ¼ فنجان است. این یک غذای پر کالری است اما دارای مواد مغذی نیز هست و بیشتر چربی آن تک غیراشباع است.

یک اونس حدود 165 کالری، 6 گرم پروتئین، 14 گرم چربی (80 درصد تک غیراشباع، 15 درصد چند غیراشباع، و 5 درصد اشباع)، 6 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر فراهم می کند.

بادام و سلامتی
بادام پیشنهاد شده است که با کاهش کلسترول تام و LDL، و اعمال اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

استرول‌های گیاهی موجود در بادام ممکن است با جذب کلسترول و اسید صفراوی تداخل داشته باشند و میزان بالای چربی غیراشباع در بادام باعث بهبود پروفایل لیپیدی می‌شود، به‌ویژه زمانی که این غذا جایگزین سایر مواد غذایی با چربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده شود.

بادام همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی است که از رشد میکروب های مفید روده حمایت می کند. آزمایش‌های کنترل‌شده نشان داده‌اند که مصرف کلی آجیل می‌تواند التهاب را کاهش دهد، رگ‌های خونی سالم را تقویت کند و مقاومت به انسولین را کاهش دهد.