صابون داو بزرگ که تمام لک صورت را از بین می برد؟

مطالب 1 تاریخچه صابون سازی 2 استفاده از گلیسیرین و مواد شیمیایی در صابون سازی 3 صابون 4 نامگذاری صابون 5 نحوه ساخت صابون 5.1 فرآیند ساخت صابون در کارخانه ها 5.2 صابون سازی خانگی 6 مراجع تاریخچه صابون سازی اولین بار صابون در سال 2800 قبل از میلاد استفاده شد.

، در شهر بابل و از مخلوط کردن خاکستر و روغن با یکدیگر و سپس جوشاندن آنها در آب ساخته شده است و نوشته هایی بر روی پاپیروس وجود دارد که تأیید می کند مصریان باستان ماده ای شبیه صابون را در سال ساخته اند.

1550 قبل از میلاد، و هنگام جوشاندن روغن های گیاهی با نمک های قلیایی ساخته می شد و از آن برای تمیز کردن استفاده می کردند، در حالی که فنیقی ها خاکستر چوب و چربی بز را برای ساختن صابون به صابون اضافه می کردند و رومی ها در قرن اول از نمک استفاده می کردند.

پس از میلاد در ساخت صابون و شیمیدانان مسلمان توانستند راهی برای ساختن صابون بیابند و آن این بود که در قرن هفتم پس از میلاد، نقش آنها در فرآیند ساخت صابون با افزودن مواد و اصلاحات فراوان به مواد اولیه آن به وضوح نمایان شد. ، و در قرن بیستم گسترش یافت.

چهارده پس از میلاد، روشی برای ساختن صابون، و آن هم در ایتالیا و هم در فرانسه بود و فرانسوی ها روغن زیتون را جایگزین چربی های حیوانی کردند و این یکی از بزرگترین موفقیت ها در آن زمان به حساب می آمد [1].

استفاده از گلیسیرین و شیمی در ساخت صابون کارل ویلهلم شیمیدان در سال 1783 پس از میلاد ماده جدیدی به نام گلیسرول را کشف کرد که در نتیجه برهمکنش اکسید سرب مخلوط با روغن زیتون پخته شده به وجود آمد.

نتیجه این تعامل تولید ماده ای که بوی معطر دارد و به یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در صنعت صابون تبدیل شده است.در زمان های بعدی دانشمند فرانسوی لبلانک در سال 1791 میلادی به روش شیمیایی دست یافت که فرآیند ساخت صابون را آسان کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.