رونمایی از درشت ترین نارنج در مازندران به دست کودکان سرطانی!

نارنج مقاله ای متمایز در مورد فواید شگفت انگیز نارنج و کاربردهای آن برای کاهش وزن و زیبایی

نارنج یکی از مرکبات غنی از ویتامین ها و عناصری است که بدن در هر سنی به آن نیاز دارد، زیرا فواید آن بسیار زیاد است.

نارنج در مازندران از گروه مرکبات و یکی از میوه های پرطرفدار است که در طول سال در دسترس است و قیمت آن نسبت به انواع دیگر میوه ها پایین است و علاوه بر پیش غذا بودن طعمی لذیذ و مطبوع دارد.

نارنج بدن را تغذیه می کند و به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می کند زیرا حاوی ویتامین C و کلسیم است.

نارنجپرتقال به دلیل داشتن فیبر غنی در رژیم های غذایی که به کاهش وزن کمک می کند استفاده می شود که باعث احساس سیری می شود و سطح کلسترول و چربی را کاهش می دهد. همچنین نوعی میوه چربی سوز محسوب می شود و به خلاص شدن از شر چربی بدن کمک می کند.

درصد چربی پرتقال کم است، بنابراین برای رژیم های غذایی مناسب است. پرتقال به دلیل داشتن ترکیبات غنی ویتامین C و آنتی اکسیدان های طبیعی به محافظت در برابر سرماخوردگی کمک می کند.
میوه پرتقال از آهن، کلسیم، فسفر، فیبر غذایی مانند پکتین، ویتامین گروه B، تیامین، اسید فولیک، ویتامین C، قندهای ساده مانند فروکتوز و اسیدهای میوه مانند اسید سیتریک تشکیل شده است.

پرتقال سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند. انواع زیادی از پرتقال وجود دارد که تنوع بیشتری در مواد تشکیل دهنده و مواد مغذی ایجاد می کند.

برخی از انواع آن دارای محتوای آبدار هستند و برخی از نظر فیبر غذایی غنی تر هستند که تنوع بسیار خوبی را برای مصرف کننده فراهم می کند.