با مصرف روزانه عرق گل گاوزبان بیماری آسم را در خود درمان کنید!

«نان زنبور عسل» و نام‌های متفاوت دیگر با توجه به ماهیت جامعه‌ای که در آن یافت می‌شود، گل گاوزبان گیاهی است وحشی یک ساله که گل‌های آبی به شکل ستاره‌های خوراکی و ساقه و برگ‌های آن پوشیده است.

با موهای خشن و خاردار این گیاه معمولاً در منطقه مدیترانه رشد می کند، همچنین به طور گسترده در باغ های بیشتر اروپا مانند دانمارک، فرانسه، آلمان و بریتانیا یافت می شود. گیاه گل گاوزبان هزاران سال است که در ایران استفاده می شود.

عرق گل گاوزبان، که در آن از تمام اجزای آن (برگ، گل و روغن) برای درمان برخی از بیماری های موثر استفاده می شود.

و در داروخانه ها به صورت روغنی که به صورت موضعی یا به صورت کپسول استفاده می شود موجود است.

این روغن حاوی درصد زیادی آنتی اکسیدان های مختلف است، زیرا حاوی یکی از اسیدهای آمینه ضروری است که گاما لینولنیک است.

اسید” که به دلیل خاصیت ضد التهابی خود شناخته شده است.

عرق گل گاوزبان

نه تنها این، بلکه روغن گل گاوزبان حاوی اسید تانیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک است و در نتیجه در نقش مهمی در درمان برخی از مشکلات سلامتی ایفا می کند که افراد از آن رنج می برند.

مصرف خوراکی روغن گل گاوزبان یا استفاده موضعی از آن بی‌خطر است، اما در صورت استفاده طولانی مدت عوارض جانبی دارد، از جمله تهوع، سردرد، سوء هاضمه و اسهال.

همچنین مصرف آن با برخی داروها مانند داروهای صرع و داروهای کاهش دهنده انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین ممنوع است و مصرف آن برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.
روغن گل گاوزبان چه فوایدی دارد
روغن گل گاوزبان یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی است که برخی افراد آن را به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و توانایی فوق العاده اش در درمان عفونت می پذیرند.این روغن فواید زیادی دارد از جمله:
آرتروز را درمان می کند.
به رشد اندام های نوزاد نارس کمک می کند (نوزادی که به بلوغ کامل نرسیده است، یعنی به طور نارس با تولد نارس متولد شده است).
سلامت سیستم گردش خون را بهبود می بخشد و بیماری را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.