قدیمی ترین کارتریج چهار کاره سامسونگ با قدمتی هزار ساله!!

در مقایسه با موضوعات آب و هوایی بزرگ، مانند طرح انرژی پاک، کارتریج های جوهر یک مشکل جزئی هستند. با این حال، حتی مسائل جزئی نیز شایسته توجه هستند.

تأثیر چاپگرها و کارتریج‌های جوهر مربوط به آنها، از فرآیند تولید تا دور ریختن و بازیافت مواد، چقدر شدید است؟ آیا می توانیم با اطمینان بگوییم که یک اثر قابل اندازه گیری وجود دارد؟

مواد شیمیایی و فرآیند تولید

کارتریج چهار کاره سامسونگ و جوهر آنها از چندین ماده تشکیل شده است که بیشتر آنها مواد شیمیایی هستند که می توانند برای شما و محیط زیست مضر باشند.

برخی از اینها شامل بوتیل اوره است که از پیچش کاغذ شما جلوگیری می کند. سیکلوهگزانون، که به چسبیدن جوهر به پلیمرها کمک می کند.

کارتریج چهار کاره سامسونگ

چندین رنگ از جمله رنگ 23 قرمز راکتیو، رنگ 23 زرد اسیدی و رنگ آبی مستقیم 199 که حاوی گوگرد است. دیول های استیلن اتوکسیله که کشش سطحی آب و رنگ ها را تغییر می دهند.

اتیلن دی آمین تتراستیک اسید (EDTA) که مملو از آلاینده ها و اتیلن گلیکول است.

عوامل محیطی مضر کارتریج‌های جوهر را می‌توان از زمان تولید آن‌ها احساس کرد. هنگامی که یک کارتریج لیزری جدید تولید می کنید، بیش از سه لیتر روغن مصرف می کنید. برای کارتریج های جوهر افشان، به حدود سه اونس روغن نیاز دارید.

دور انداختن یک جوهر قدیمی یا کارتریج تونر به عنوان ترکیبات آلی فرار (VOCs) اثرات نامطلوب زیادی دارد و فلزات سنگین موجود هنگام رسیدن به محل دفن زباله، خاک و آب را آلوده می کنند.

متأسفانه سالانه بیش از 375 میلیون کارتریج جوهر و تونر خالی به بیرون پرتاب می شود و بیشتر آنها به محل های دفن زباله ختم می شوند.

برای درک این واقعیت، این بدان معناست که 11 کارتریج در ثانیه و 1 میلیون کارتریج در روز دور ریخته می شود. برای تجزیه کامل یک کارتریج چاپ در محل دفن زباله، 1000 سال طول می کشد، که به شما نشان می دهد که چقدر این کارتریج ها می توانند به محیط زیست آسیب بزنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.